با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ به بهانه اربعین حسین (ع)
زیارت عاشورا

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر :

ملاک برتری تقوا است پس این فریضه با تقوای اجتماعی مرتبط است.

تعریف وسیع از امر به معروف : تعریف معروف به خوبی ها و منکر به بدی ها می تواند وسعت این فریضه را گسترده کند و استدلال عقلایی آن را تقویت کند.

برای مخاطب حفظ فاصله امر به معروف و نهی از منکر با حریم خصوصی بخوبی تبیین شود تا امر به معروف و نهی از منکر ترک نشود.

امر به معروف ابزار فشار نیست: در امور فردی و اجتماعی امر به معروف تبدیل به ابزاری برای فشار و تسویه حساب در راستای منافع فردی یا گروهی قرار نگیرد که در این صورت وجهه این فریضه الهی مخدوش می گردد. امر به معروف محدود به امور افراد نیست، یکی از مصادیق بزرگ این فریضه الهی امر و نهی حاکمان است دولت و مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مکمل هم هستند. امر به معروف و نهی از منکر زمانی تکمیل خواهد شد که همگانی باشد.

امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که دارای مراتبی است که باید رعایت شوند، انتخاب روش مناسب تاثیر اجرای این فریضه خود را بخوبی نشان می دهد.

 

 

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 10 آذر 1394برچسب:, | 1:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |